loder_img

Een moment geduld, uw verzoek wordt verwerkt.

Porsche 968

3.0 Coupé H6

Kenteken

H555HZ

Marge / Btw

Marge

Bouwjaar

1992

Vermogen

241 PK

Brandstof

Benzine

Transmissie

Handgeschakeld

Km. stand

71.808 km

Kleur ext.

Kobaltblau

Kleur int.

Antraciet

€ 28.900

€ 583,- p/m

Foto uploaden (Max. 4mb)
Foto uploaden (Max. 4mb)
Foto uploaden (Max. 4mb)
Foto uploaden (Max. 4mb)

Specificaties

  • Merk
  • Porsche
  • Model
  • 968
  • Type
  • 3.0 Coupé H6
  • Uitvoering
  • / Airco / 17"
  • Aantal deuren
  • 2
  • Aantal zitplaatsen
  • 4
  • Aantal sleutels
  • 2
  • Transmissie
  • Handgeschakeld
  • Tellerstand
  • 71.808 KM
  • Aantal versnellingen
  • 6
  • Bouwjaar
  • 01-05-1992
  • Brandstof
  • Benzine
  • Prijs
  • € 28.900,-
  • Kenteken
  • H555HZ
  • Kleur
  • Kobaltblau
  • Interieurkleur
  • Antraciet
  • Acceleratie 0-100
  • 6.5 sec.
  • Bekleding
  • Half leder / stof
  • CO2-emissie
  • 0 g/km
  • BTW/Marge
  • Marge
  • Aantal cilinders
  • 4
  • Emissieklasse
  • 2
  • Cilinderinhoud
  • 2990 CC
  • Vermogen
  • 241 PK
  • Topsnelheid
  • 252 km/h
  • Carrosserie
  • Coupé
  • Gewicht
  • 1342 KG
  • Max. trekgewicht
  • 1200 KG
  • Laadvermogen
  • 358 KG
  • APK
  • tot 15-03-2025
  • Onderhoudsboekje aanwezig?
  • ja
  • Bijtelling
  • 35 %
  • Vermogen
  • 241 PK

Opties

 

Exterieur

  • 17" Lichtmetalen velgen
  • Achterspoiler
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Centrale deurvergrendeling
  • Lichtmetalen velgen
  • Mistlampen voor
  • Sport uitlaat

Infotainment

  • Radio cd speler

Interieur

  • 12Volt aansluiting
  • Airco met elektronische regeling
  • Bagage-afdekhoes
  • Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
  • Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
  • Lederen stuurwiel
  • Lederen versnellingspook
  • Passagiersstoel in hoogte verstelbaar
  • Stuurbekrachtiging
  • Stuur verstelbaar
  • Zwarte hemelbekleding

Veiligheid

  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Alarmsysteem
  • Anti Blokkeer Systeem

Overige

  • Ruimtebesparend reservewiel

Omschrijving

Mooie, harde en goed onderhouden handgeschakelde 968 Coupé in het mooie Kobaltblau met aantoonbaar lage km-stand.

Ik heb deze auto 4 jaar geleden zelf uit Japan geïmporteerd en na aankomst in Nederland meteen goed nagekeken en onderhanden genomen.
Dat is begonnen met het 'met de juiste waarden' op Nederlands kenteken zetten. Hij weegt dus 1340 kg en voldoet officieel aan de Euro2 norm.
Dat staat dus ook op kenteken. Porsche had zijn zaakjes goed voor elkaar, deze auto is geproduceerd in 1991 en de Euro2 norm ging in in 1996.

Dat betekent inderdaad dat dit een vroeg productie-exemplaar is met het daarvoor kenmerkende ingelegde logo op de motorkap.

Met die wetenschap is de auto verder aangepakt. De basis was goed, lage productieaantallen en een eerste serie, nu technisch top maken.
Natuurlijk meteen de distributieriem en -rollen vervangen en voorzien van nieuwe Michelin Pilot Sport 2's met N-codering.
De startmotor is gereviseerd en we hebben er een nieuwe accu in gezet.
Er zat echter ook nog een zoem in die ergens rechts van achteren kwam en de banden waren het iig niet (want net vervangen) dus op naar de Porsche dealer.

Ruim € 1.400,- verder was het wiellager rechtsachter ook vervangen. Trilling/zoem weg, auto rijdt als een vliegend tapijt. Top!
Deze auto's zijn vaak, maar niet altijd, voorzien van een airco. Een elektronisch geregelde airco zelfs. Die is ook helemaal aangepakt.
Nieuwe aircopomp, nieuwe condensor, leidingen gespoeld en omgebouwd van R12 naar R134a. En geloof me, die wordt koud!

Verder zijn er allerlei kleine dingetjes gerepareerd/hersteld en heb ik de auto laten voorzien van gele Koni's rondom.

Rijdt echt top en dat heb ik er ook mee gedaan, zie laatste foto's.
Kijk niet op van wat steenslag en pitjes in de voorruit, het is echt een heerlijk rijdersauto die goed mee kan met zijn veel jongere stalgenoten.

De auto is de 30 inmiddels gepasseerd en hiermee in België en Duitsland officieel een Oldtimer wat financieel natuurlijk gunstig is.
In Nederland moet een auto 40 jaar oud zijn om een Oldtimer te zijn maar een Oldtimerverzekering is wel gewoon mogelijk.

Is onlangs getaxeerd op € 32.500,- en mag voor een zacht prijsje naar een volgende genieter.

Financiering

Onderhoudshistorie

Form Right Image Alt

Vragen of interesse?

Morgen Internet - Zorgeloos website